Welcome to my blog :)

rss

Thursday, July 23, 2009

Sabar itu indah...

menghiasi diri dengan sifat sabar merupakan akhlak org-org yang mulia. mereka menghadapi kesulitan hidup dgn berlapang dada, tidak mudah menyerah, serta penuh kepercayaan diri.so..apa lagi yang boleh kita lakukan?
apakah yang boleh kita lakukan selain dari bersabar?
insyaAllah orang kata rezeki masing-masing kan?
so yakinlah dng ketentuannya..berusahalah untuk dapat yang terbaik tetapi jika kita tidak dapat apa yang kita idamkan itu bukan bermakna Allah x sayangkan kita, tapi Allah mahu kita berfikir,sejauh mana hubungan kita dengan Allah, sebanyak mana kita bertawakal kepadaNya...so sabarlah duhai hati-hati yang sedang merintih dengan pelbagai kesulitan..dan yakinlah dengan Qada' dan QadarNya.
bersabarlah! Akan tetapi, ketahuilah bahawa anda tidak mampu bersikap sabar kecuali atas pertolongan dan taufiq dari Allah s.w.t. sabarlah meskipun anda menghadapi pelbagai persoalan hidup dan menghalangi jalan yang akan anda tempuhi. dan yakinlah sesungguhnya pertolongan akan datang setelah kesabaran, kelapangan akan datang setelah kesusahan dan kemudahan akan datang setelah kesulitan...dan sesungguhnya REDHA akan anugerah Allah akan menjadikan anda orang yang terkaya di dunia, insyaAllah..

0 comments: