Welcome to my blog :)

rss

Saturday, February 7, 2009

biarku sendiri..tapi aku tetap bersama...

ku melangkah kaki dgn pasti
menerobos segala onak duri
biarku terasa begitu sukar tempoh ujian
akanku kuatkan hati utk tunai amanahMu

biarku sendiri tanpa teman
namun aku tetap bersama kalian
kerna bagiku
hidup utk memberi
biarpun hati terguris pilu
tapi akan ku cuba pujuk diri utk memberi
mungkin salahku jua...

aku tidak mahu bersalah sangka
aku bukannya baik sangat
aku masih banyak kekurangan
aku tidak mahu bermasam muka
hidupku hanya sementara..
mungkin esok..mungkin lusa
aku pun tidak tahu..
aku takut..
amalanku belum cukup
utkku ke syurgaMu..

aku akan cuba sayang pada semua orang
mulai saat ini
kecuali pada zionis yg kejam
dan seumpama dengannya
kerna aku takut aku tidak sempat
utkku pohon kemaafan
ya Allah ampunkn aku..

andainya ku pergi..
aku harap tiada yg menangisi
biarlah aku pergi dgn tenang..maafkanku..
ehh..apa yg aku mengarut ni??
moga sempat utkku berbudi pd ibu ayahku
pjgknlah umrku ya Allah..
maafkan aku teman2 ku..
andai ku tidak bisa menjadi sahabat
yang kalian dambakan..
tapi selagi hayatku
aku akan cuba..
biarpun hanya seketika..
biarpun hati ini pernah tercalar
dek duka luka lalu
tapi aku akanku cuba balut luka itu
dengan sekalung kemaafan
agar bisa mendapat pautan taqwa di hati
sekali lagi..
maafkanku..
bimbinglah aku..
agar kita dapat ke mercu kegemilangan...
aminnnnnnn

1 comments:

kupu-kupu berbicara... said...

salam..
k da,sajak ni untuk sape?