Welcome to my blog :)

rss

Friday, January 30, 2009

ANTOLOGI CINTA

Cinta …

Kalimah keramat bergetar di jiwa,

Menjadi sumber inspirasi di sanubari,

Pencetus semangat membawa bahagia,

Hadirmu memberi seribu erti,

Buat diriku yang mencari….

Cinta …

Sesungguhnya jiwaku kosong tanpamu,

Hati sunyi jika aku kehilanganmu,

Ketahuilah aku cari bukan cinta dusta,

Aku cari cinta yang maharnya iman,

Aku bimbang akan sirna cita-citaku dek kelam cinta dusta,

Ku dambakan kasihMu ya Rabb,

Ku menyanyangimu duhai ayah dan ibuku,

Ku mengasihimu wahai teman-temanku,

Dan aku jua menantikan hadirmu duhai bakal imamku,

Kerna ku ingin membina mahligai cinta bersamamu

Untuk menuju jalan Ilahi…

Cinta…

Aku sedar kernamu jua aku mungkin derita,

Andaiku gagal mewarnai cintaku dengan keimanan,

Ya Rabb…

Aku ingin cinta sejati yang bertaut taqwa dihati…

Cinta…

Mengertilah yang ku cari bukan biasanmu,

Tapi aku damba manisnya mengecapimu,

Kerna kau ibarat pelengkap hidupku…

Ohh..cinta,

Hadirmu bak purnama di malam hari,

Datangmu bagaikan pelangi dititip hujan,

Kau menerangi hidupku,

Dan kau membawa sinar harapan buatku,

Kau jua yang mewarnai kehidupanku buat selamanya,

Ku mohon agar kau tetap bertahkta dihatiku,

Dan terus subur menyirami kamar hatiku…

0 comments: