Welcome to my blog :)

rss

Sunday, February 8, 2009

kau mawar merah


kau sekuntum mawar...
inginku jadi sepertimu,
harum mewangi, cantik rupawan,
sukar untuk disentuh
ohh..begitu tinggi harga dirimu..
ya Allah jadikan aku bak sekuntum mawar merah..
yang harum mekar di taman larangan

aku bangga denganmu
biarpun hanya sekuntum
kau tetap berani hidup..
biarpun dirimu tidak berteman..
kau hanya ditemani daun
sebagai penyerimu
batang sebagai sokonganmu
dan duri sebagai pelindungmu..
ku fikir kau memang independent
tapi aku tahu kau jua perlukan temankan?
untuk kau teruskan perjuanganmu
cuma kau boleh hidup biarpun tanpa teman di sisi..
kau mampu menjadi kebanggaan ramai...
ingin sekali aku jadi sepertimu.....
ingin sekali aku buktikan..tapi
tapi aku tahu..
sukarku utk hidup sendirian

0 comments: