Welcome to my blog :)

rss

Saturday, February 21, 2009

usah merintih duhai hati:)

minat??
satu persoalan yang sedang berbicara dalam hatiku
aku sering tertanya-tanya mengapa?
mengapa aku dapat ini?
mengapa aku tidak dapat apa yang aku minat?
tapi sebenarnya wajarkah persoalan ini aku cetuskan?
wajarkah?
semestinya tidak wajar sama sekali...
aku hambaNya
aku mesti akur
aku tidak boleh berundur
aku mesti teruskan
aku yakin apa yang aku dapat adalah yang terbaik untukku..
ya aku yakin sekali..
dulu masa kecil-kecil aku selalu cakap kat mak ayah aku nak sangat g KL..
ayah aku kata xpe la..nanti g la belajar kat sana..
masa kecil2 aku selalu tgk logo um kat baju kakakku..
dan sekarang aku dah dapat belajar kat sini..kat KL..um lagi tu
aku amat bersyukur
dulu aku selalu cakap aku nak laptop, aku nak g jalan-jalan round malaysia
sekarang aku dah dapat..ya..siap ambik kos ekologi lagi tu..best tau...
walau awalnya aku tidak pernah minat biologi...
tapi biasalah belajar semua payah..
klu nak senang duduk je la..tidur2..kat rumah
ya Allah telah aturkan..yang terbaik untukku
dan aku yakin hidup perlu la bertahap
yang pipih tidak akan datang melayang
yang bulat tidak akan datang bergolek..
ya aku yakin..
kadang2 aku terfikir nak give up juga
biasala manusia...payah sikit nak give up..
ish ape la..
tapi bila aku fikir2 balik..hidup ini bertahap
kejayaan tidak akan datang bergolek..
aku mesti terus melangkah
dan sekarang aku akan terus melangkah
kerana aku tahu
masih banyak lagi visi dan misiku belum tercapai..
dulu aku selalu tengok orang konvo...
dulu aku tgk je org kahwin..
dulu aku tgk je org dapat gaji...
dulu n dulu...sekarang masih juga..
ya memang sekarang aku tidak dapat lagi semua itu...
aku kena sabar..
tidak kisah la jika umurku tidak sempat ke arah itupun
yang penting aku telah berusaha yang paling baik utk ke arah kejayaan
dan yang aku paling risau..
jika aku hanya tgk sahaja org masuk syurga nanti..
itu yang aku risau..so?
aku perlu berubah..
aku mesti berubah...
ya aku mesti berubah..
ya Allah bimbinglah aku ke jalanMU...
aku tahu kau telah aturkan yang terbaik untukku..
terima kasih mak
terima kasih ayah
terima kasih kakak dan abang2 ku
terima kasih anak2 buahku
terima kasih saudara2ku
terima kasih teman2 ku
terima kasih guru2 ku
terima kasih semua
TERIMA KASIH ya ALLAH..
aku perlu bimbinganMu
moga aku bisa ke syurgaMU
aku insan kerdil..

0 comments: